Mesafeli Satış Sözleşmesi Hazırlamak

Mesafeli Satış Sözleşmesi Hazırlamak

Hayatımızın olağan akışında karşımıza çıkabilecek birçok sözleşme görebiliriz. Fakat günümüzde 7’den 70’e en çok yaygınlaşan ve herkesin kullandığı internet sayesinde yapabileceği bir sözleşme var ki bugün o sözleşmeyi inceleyeceğiz. İşte o sözleşme Ticari Alım Satım Sözleşmesidir. İşte mesafeli satış sözleşmesi hakkında detaylar!

Mesafeli Satış Sözleşmesinin Tarafları Kimlerdir?

Mesafeli Satış Sözleşmesi
Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Alıcı: Satışa konu mal veya hizmetlerin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları ve satışa konu mal veya hizmetler ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkı konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal veya hizmetleri sipariş verdiğini iş bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.
  • Satıcı: Belirli bir ürünü veya hizmeti internet üzerinden alıcılara belirli bir bedel karşılığında ve belirli koşullarda sunan taraftır.

Ticari alım satım sözleşmelerinde taraflardan biri alıcı dediğimiz diğeri ise satıcı dediğimiz kişilerdir. Bu sözleşme bir tarafta 6563 Sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’a göre hizmet sağlayıcı olarak faaliyette bulunan satıcı ile internet sitesini kullanan alıcı arasında kurulmaktadır. İnternet sitesi üzerinden sunulan ürün ve hizmetlerin satışı ve ürünlerin teslimat adresine gönderimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak, hukuk ve yükümlülükleri tespit edilir.

Mesafeli Satış Sözleşmesinin Konusu Nedir?

Alıcının satıcıya ait sitesinden internet ortamındaki siparişini verdiği nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün veya hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak Türk Ticaret Kanunu ve Tüketici Kanunu hükümleri ile ilgili mevzuat gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.

İnternet sitesinin gerek Kullanım Koşulları/Üyelik Sözleşmesi gerekse işbu sözleşmeye göre alıcı tarafından satıcıya ürün siparişi veya hizmet talebinin iletilmesiyle alıcı internet sitesindeki tüm koşulları ve sözleşme hükümlerini kabul ettiğini beyan, kabul ve taahhüt etmiş olur.

Tarafların Yükümlülükleri Nelerdir?

Alıcının ödeme yapması gerekmektedir. Satıcı ise alıcının siparişini verdiği ürünü teslim etmekle yükümlüdür.

Satıcının alıcının siparişi üzerine sözleşme ile bağlı olabilmesi ve teslimat için işbu sözleşmenin elektronik ortamda onaylanmış olması ve satış bedelinin alıcının tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün/hizmet bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise satış ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

Havale ile yapılacak siparişlerde 3 gün içinde ödeme yapılmadığı takdirde alıcının siparişi internet sitesi sistemi tarafından iptal edilir. Bu durumda ortaya çıkacak sorumluluklar alıcıya aittir.

Peki Sözleşmenin Genel Hükümleri Nelerdir?

Öncelikle çoğu alıcının bildiği cayma hakkından bahsetmek gerekir. Alıcının hiçbir hukuki ve cezai sorumluluğu olmadan ve hiçbir gerekçe göstermeden malı teslim aldığı tarihten itibaren 7 gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkı vardır. Cayma hakkının kullanılabilmesi için satıcıya veya ürün sağlayıcıya yazılı bildirimde bulunulması şarttır. Cayma bildirimi satıcıya veya ürün sağlayıcıya ulaştığı tarihten itibaren satıcı veya ürün sağlayıcı ürünü veya hizmeti geri almayı taahhüt eder ve alıcıya ürünün veya hizmetin geri alınmasıyla 10 gün içerisinde ürünün veya hizmetin bedeli alıcıya geri ödenir.  Ancak cayma hakkının kullanılamadığı ürünler vardır. Niteliği itibariyle iade edilemeyecek ürünler; tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir ve bu ürünlerde alıcının cayma hakkı yoktur.

Sözleşmenin genel hükümleri bakımından bir de garanti konusu vardır. Garanti süresinde bir ürünün arızalanması halinde alıcı tarafından durumun derhal (24 saat içerisinde) yazılı olarak satıcıya bildirmeli ve ürünü satıcının belirtilen adreste bulunan Teknik servise gönderilmelidir. Satıcıya gönderilmeden alıcı tarafından arızası onarılmaya çalışılan ürün garanti kapsamında değerlendirilmez. O sebeple derhal alıcı tarafından ürünün arızası satıcıya bildirilmelidir. Satıcı garanti kapsamındaki ürünleri ücretsiz tamir etmekle yükümlüdür.

Mücbir sebeplerde genel hüküm kapsamına girmektedir. Mücbir sebeplerin varlığı halinde taraflardan hiçbiri doğrudan veya dolaylı olarak sözleşmenin herhangi bir hükmünü ifa edememesi halinde hizmetin aksamasından sorumlu tutulamaz. Ayrıca; mücbir sebep olarak tabii afetler, sivil veya askeri makamların eylemleri, harp, grev, yangın gibi sebepler sayılabilmektedir.

İletişim

Sözleşmeler Hukuku ile alakalı aklınıza takılabilecek soruları cevaplamaya çalıştık. Her zaman bir sözleşme konusunda bir avukat ile çalışmak sizin avantajınıza olacaktır. Detaylı Bilgi Almak İçin Bize +90 532 211 57 25 olan telefon numaramızdan ulaşabilirsiniz.

Sözleşme Avukatı

Ayrıca; tam ayrıntılarıyla mesafeli satış sözleşmesi nedir, mesafeli satış sözleşmesi örneği, mesafeli satış sözleşmesi yönetmeliği, mesafeli satış sözleşmesi cayma hakkı, mesafeli satış sözleşmesi cezası, mesafeli satış sözleşmesi iade hakkı, mesafeli satış sözleşmesi tüketici kanunu gibi konularda daha ayrıntılı bilgi almak için sözleşme avukatımız ile iletişime geçerek danışmanlık hizmeti alabilirsiniz.

YENİ MAKALELER
KATEGORİLER